De corpos presentes

Plataforma galega para as artes performativas contemporáneas

De corpos presentes

Plataforma galega para as artes performativas contemporáneas

De corpos presentes

Plataforma galega para as artes performativas contemporáneas

De Corpos Presentes
Cargando eventos

“RES ÍNTIMA PARTE I” de IRENE DUCAJÚ MAYANS. 

Performance (20 min) + Conversa posterior (30 min)

 

MÉRCORES 28 FEB 2024 

19:30 h | Entrada libre 

Sala de exposición de NORMAL (Paseo de Ronda, 47, 15011, A Coruña)


 

“Trátase dun proceso no que revisito a fisicalidade dun corpo que fun, que padecín e que xa non. Trato de rescatar os xestos, tensións, percepcións aos que ese corpo se debía. Pregunteime (e pregunto) cousas como que regras tiña este corpo?, que lugares non podía sentir?, que era necesario? Resulta, que o corpo polo que pregunto, é o corpo no que empecei a bailar. Empecei a bailar fuxindo do propio corpo. Interésame utilizar os lugares complexos da biografía como universos creativos. Interésame tamén, utilizar o detallado e matizado da vivencia persoal como base desde a cal propor e reivindicar. E tamén como oportunidade de dinamitar os lugares sacros dunha mesma.”

“Res íntima parte I” é un solo de danza contemporánea en xerme que se orixina nun desexo de expor publicamente un episodio íntimo da miña biografía que considero político: padecer anorexia nerviosa durante anos. 

Unha investigación artística na que persigo a traizón da miña biografía entendida como obxecto de permanencia ao que estou suxeita. Biografía e identidade son obxectos imaxinarios que, por superstición, xulgo permanentes no meu corpo. Esta procura artística avanza cara á desvinculación entre estas e o corpo (o meu corpo).

Para iso a estratexia é facer pública a intimidade, facer pública a vergoña, compartir, expor ao xuízo dos que non son eu o que até agora era sacro para o eu.

Xogo coa exposición como forma de esquivar a decencia, o decoro, como forma de burlar contrólelos auto exercidos polo eu para amarrarse a si mesmo, para dignificarse, para construírse como o suxeito ideal e adecuado. Suxeito ideal en tanto que fiel a unha imaxe previa do que ten que ser ou do que quere ser para tal ou cal fin e adecuado á concepción propia individual herdada do social/familiar de onde están os límites do humano non abxecto, até onde se é unha persoa boa/razoable/tratable/civilizada.

 

IRENE DUCAJÚ (Madrid, 2000). Bailarina e creadora multidisciplinar. Desde 2016 comeza a súa traxectoria profesional como intérprete nos proxectos escénicos “Aquí, Siempre” e “Con el infinito en el cuerpo” de Poliana Lima. Tamén traballou como intérprete na peza “PADECER LA CARNE. Una Instalación Viva” de Celia Reyes. Desde 2019 até 2020 estivo inmersa no II Laboratorio de Creación Escénica (Colectivo Cuerpo de Guardia), seleccionada xunto con 15 participantes máis para explorar ferramentas de creación, interpretación, e composición escénica e xerando 3 pezas no Centro Conde Duque: a peza “Ficciones” de Poliana Lima; a peza de inmersión en formato Vis-à-Vis “Metrópolis” mentorada por Sleepwalk Collective; e o terceiro módulo con Vicente Arlandis cunha peza de performance en formato dixital “Siempre hay un fondo”. Actualmente está a desenvolver os seus propios proxectos como artista multidisciplinar. En 2021 comezou os seus estudos no RCPD Mariemma en danza contemporánea. En 2023 recibe unha residencia de creación en INJUVE para o proxecto “Res íntima pt.I: EL Órgano de la Podredumbre Blanca”, que máis tarde presenta e é seleccionado como proxecto gañador no certame “Me, Myself and I” (Paso a Dos). @irene_ducaju_mayans

** Esta actividade de De Corpos Presentes @decorpospresentes conta co apoio da Deputación da Coruña @DACCultura a través das axudas a proxectos singulares de especial interese cultural. 

 

Comparte isto nas túas redes sociais!

Go to Top